UMMU ANAS

Jalan-jalan yang kulalui...

KASIH BERTAUT


Salam Ukwah dan mahabbah lillah wafillah,
Istimewa untuk pemuda-pemudi tercinta di serata pelusuh bumi tercinta...

Tirai tahun baru 2010 yang tersingkap menyerlahkan sinar kasih cerah damai ke hatiku. Muncul saja 1hb Januari, diri ini telah menyusur perjalanan meniti kasih suci membimbing tangan kalian...anak-anak remaja yang dikasihi kerana Allah. Diizinkan Allah, daku dpt bersama-sama mengendalikan bengkel penulisan bagi peserta-peserta progrem JATI RELA di KTD.

Sungguh diri ini sangat terharu di atas sambutan yang diberi. Tumpuan perhatian dan kesungguhan peserta bengkel, 65 orang putra dan putri. Banyak sungguh bahan karya yang dapat kuhimpun dan kubawa pulang. InsyaAllah akan ditambah baikkan dan sebahagiannya akan kusiarkan di ruangan blog ini. Juga akan ku panjangkan ke penerbitan majalah Haluan. Besar harapan semuanya bermanfaat mendidik rakan-rakan remaja seangkatan yang cintakan kebaikan.

Dalam catatan ringkas ini kurakamkan kasih sayang persaudaraan yang diharapkan mengikat hati kita dengan keredhaan Ilahi. Daku akan memulakan perjalanan pulang ke selatan tanahair sebentar lagi. InsyaAllah setelah istirehat, akan dipaparkan himpunan karya anak-anak remaja di bengkel tersebut...secara beransur-ansur. Moga mereka akan terus bersemangat mengasah bakat dan potensi positif.

Ditangguhkan dahulu,
Semoga akan dipermudahkan Allah perjalanan ini.
Dan kasihku yang sentiasa segar buat seluruh putra-putri tercinta...
ummu anas.

0 ulasan: